În business, la fel ca în sport, provocările nu încetează să apară.

Dar, tot ca în sport, succesul depinde de motivație și disciplină, iar managementul unui centru de sport presupune motivarea clienților pentru a-l frecventa și organizarea riguroasă a activității de business.

Să vorbim puțin despre cele două aspecte.

Atrage-ți clienți noi și fidelizează-i pe cei existenți

Un business nu funcționează fără clienți. Mai ales dacă centrul tău de sport este la început de drum, achiziția clienților este esențială.

Promovează serviciile și avantajele pe care le oferi, asigură-le celor care vin la tine o experiență plăcută și transformă-i în clienți care vor reveni.

Partea de achiziție clienți este importantă, dar este de cele mai multe ori costisitoare și nu întotdeauna ai garanția că investiția ți se va returna pe măsură. Lucrurile stau puțin altfel când e vorba de clienții existenți, cei care deja au fost dispuși să încerce serviciile pe care le oferi și sunt suficienți de mulțumiți încât să rămână cu tine.

Creșterea ratei de retenție a clienților cu 5% duce la o creștere a profitului cu între 25% și 95%. Statistica provine din studiile efectuate de Bain & Co. cu mulți ani în urmă, dar este intens vehiculată și acceptată și în prezent. În plus, în funcție de studiul pe care alegi să îl crezi și de specificul afacerii tale, costul de retenție a unui client poate fi de la 5 până la 25 de ori mai mic față de costul pentru achiziționarea unui client.

Astfel, în strategia de dezvoltare a centrului tău de sport, e avantajos să îmbini eforturi și acțiuni atât pentru atragerea clienților noi cât și pentru fidelizarea celor existenți.

Ce ai putea face pentru fidelizarea clienților?

  • Creează și oferă abonamente pentru serviciile oferite la centrul tău de sport – Abonamentele fac revenirea clienților mai ușoară și mai probabilă, pentru unii clienți acționând ca o motivație puternică pentru a reveni.
  • Oferă beneficii speciale clienților cei mai activi pentru a-i transforma în ambasadori ai brandului – Un exemplu ar fi ofertele de tip 1+1 gratis, care promit recompense pentru fiecare nou membru adus la centru, sau abonamentele cu preț special în cazul optării pentru toate sau pentru cât mai multe dintre serviciile și facilitățile disponibile.
  • Răsplătește fidelitatea – Oferă un discount sau ceva special nu doar pentru primele luni de membership (strategie folosită mai mult pentru atragerea clienților noi), ci și după o anumită perioadă de frecventare. Abonamentele pe perioade mai lungi la un preț redus față de cumulul abonamentelor lunare plătite pe aceeași perioadă sunt un exemplu simplu de cum poți să-ți motivezi clienții să rămână mai mult și să îi răsplătești pentru fidelitate.
  • Asigură-te că instructorii și persoanele de la recepție interacționează într-un mod amabil cu clienții – O experiență neplăcută alienează nu doar clientul care a trecut prin aceasta, ci și potențialii clienți la urechile cărora ajunge povestea. Experiențele plăcute, în schimb, pot să fie un argument mai puternic decât prețul sau proximitatea pentru alegerea serviciilor tale față de cele ale unui competitor.
  • Trimite newslettere în mod regulat – Clienții uită de brandurile cu care nu comunică des. Prin newslettere poți să îți ții la curent clienții cu noutățile legate de centrul tău de sport și cu cele mai noi tendințe și recomandări din domeniu. Dar, pe lângă asta, poți și să reiei legătura cu clienții care nu au mai trecut pe la centrul tău de o lună sau mai mult și să le amintești că încă îi aștepți sau să-i întrebi de ce nu mai doresc să revină.
  • Notifică-ți clienții în legătură cu data, ora și serviciile la care au zis că vin – Sportul presupune motivație și dedicare, iar clienții tăi apreciază să vadă astfel de lucruri și din partea ta. Notificările care le reamintesc clienților de programările la sport nu doar îi ajută să nu uite și să nu întârzie, riscând să îți modifice ție programul, dar îi și stimulează să se țină de angajamentul pe care l-au făcut în primul rând față de ei înșiși.

Ține-ți clienții actuali mulțumiți și vei cheltui mai puțin și pe atragerea clienților noi. Recomandările sunt un instrument puterninc de promovare datorită credibilității ridicate și, de cele mai multe ori, costurile sunt infime.

Organizează-ți eficient activitatea de business

Instructorii pot să își schimbe orarul de lucru, creând potențiale încurcături. Clienții pot să vină sau să nu vină după același program în fiecare săptămână. Abonamentele și încasările trebuie monitorizate pentru a nu ieși în pierdere. Trendurile trebuie urmărite pentru actualizarea ofertei în funcție de cererea pieței. Echipamentele și facilitățile centrului trebuie întreținute.

Activitatea ta presupune mult mai mult decât atât și e ușor să pierzi din vedere diverse aspecte.

Specificul fiecărui centru de sport determină particularitățile în organizarea eficientă a activității, dar o recomandare are aplicabilitate aproape universală: folosește tehnologii care te ajută să automatizezi procesele activității tale astfel încât să reduci timpul necesar acestora și riscul apariției erorilor.

Multe astfel de tehnologii sunt disponibile pe piață și poți să o alegi pe cea care ți se potrivește.

Știai că…

  • 51% dintre cele câteva zeci de mii de persoane care și-au făcut în ultimul an rezervări la Baza Sportivă Gheorgheni din Cluj-Napoca au vârsta cuprinsă între 25-34 ani?
  • 50% dintre persoanele care s-au programat la clasele de fitness de la Omnia Fitness & Spa în ultimul an au între 25-34 ani, a doua grupă de vârstă fiind cea de 18-24?

Datele provin din Calendis, platforma prin care se fac programări online la Baza Sportivă Gheorgheni și la Omnia Fitness & Spa.

Probabil știai deja că majoritatea celor care fac sport sunt persoane tinere. Dar știai și că aceste persoane tinere au în general mai puțină răbdare, așteptări mai mari și o apreciere deosebită pentru tehnologii și soluții care sporesc eficiența și le ușurează viața?

Cifrele de mai sus provin din datele Calendis, platforma de programări online pe care diverse afaceri din domeniul sportului, și nu numai, își pot face profil public pentru a oferi clienților lor posibilitatea de a se programa online.

Calendis are în spate Calendis Business, sistemul de management al programărilor și activității care te ajută să reduci timpul necesar diverselor procese specifice centrului tău de sport.

Ce poate face acest sistem pentru tine? Calendis Business te ajută să:

  • Îți gestionezi eficient programările în funcție de instructori și orarele lor, indiferent câte sedii ai avea
  • Creezi abonamente și urmărești ușor statusul și consumul pentru acestea
  • Ții o evidență a clienților tăi și a informațiilor legate de aceștia și poți să-i grupezi în funcție de diferite criterii
  • Trimiți ușor emailuri de informare sau promovare clienților din baza ta de date
  • Acorzi discount-uri și monitorizezi încasările
  • Trimiți automat clienților notificări email și SMS legate de programările lor

Încearcă gratuit Calendis Business pentru centrul tău de sport.